Inspirerende wandeling

Buiten zijn is goed voor je gezondheid

Buiten zijn is goed voor je gezondheid, toch brengen we het grootste deel van onze tijd binnen door. Vanaf ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat staren we naar beeldschermen en zijn we eindelijk thuis, hangen we op de bank voor alweer: een beeldscherm.

We zouden meer tijd in de natuur moeten doorbrengen. Een korte wandeling door het park of een hike in het bos. Verschillende studies tonen aan dat wandelen in de natuur, meer dan ‘gewone’ wandelingen, je geheugen verbetert.

Wat gaan we doen?

We beginnen met een korte voorstelronde om even kennis met elkaar te maken. Je breng jouw persoonlijke vraag of doel in. Voor we gaan wandelen trek je een persoonlijke inzichtkaart, die je bij een diepere laag in jezelf brengt. Tijdens de wandeling genieten we van stilte en de geluiden in de natuur. Op deze manier kun jij gaan voelen en ervaren wat jouw inzichtkaart je te zeggen heeft. Er is ruimte voor vragen. Na de wandeling evalueren we wat er in jou heeft plaatsgevonden, tot welke inzichten je bent gekomen.

Wist je dat

  • In de natuur zijn goed is tegen stressklachten?
  • Tijd buiten doorbrengen is goed tegen ontstekingen?
  • Buiten zijn helpt tegen oververmoeidheid?
  • Een outdoor ervaring gevoelens van angst en depressie vermindert?
  • Buiten zijn beter is voor je ogen?
  • In de natuur zijn jouw concentratievermogen verbetert?
  • Buiten zijn zorgt voor betere prestaties op creatief vlak?
  • In de natuur zijn jouw bloeddruk verlaagt?
  • Buiten zijn is goed voor je immuunsysteem?
  • In de natuur zijn het risico op een vroegtijdige dood verlaagt?

Wat krijg je tijdens een inpirerende wandeling?

Je ontdekt wat stilte en natuur met je kunnen doen. Je leert verbinding te maken met een diepere laag in jezelf. Je krijgt inzichten en antwoorden op je vragen. Tevens ontdek je hoe je jezelf kunt openen voor nieuwe contacten. Er wordt je een tool aangereikt om van je hoofd naar je hart te gaan. Echt even tijd voor jezelf om je hoofd leeg te kunnen maken en meer in je lijf te komen: “letterlijk aarden”. Bewegen helpt tegen sombere gevoelens. Door het maken van een natuurwandeling kom je ook mentaal in beweging, je vergroot je zelfvertrouwen én je maakt serotine aan, het gelukshormoon!

Workshop Haken

Data en kosten

Vrijdag 5 maart, 10:00 – 12:00 uur

Er kunnen maximaal vier personen meedoen

De wandeling kost 15 euro

 

Aanmelden

 

Ik meld me aan voor:

4 + 14 =